środa, 13 czerwca 2012

JAJKO W SZYNCE


Kolejna propozycja śniadaniowa. Wychodzę z założenia, że jeżeli zaczniemy dzień od czegoś tak ładnego, to nie ma mowy o nieudanym dniu. Wszyscy zwolennicy jajek powinni być zachwyceni i zamiast kolejny raz serwować jajecznicę z szynką polecam wbić jajko w szynkę!

Składniki:

2 jajka
2 plastry szynki
ziołowy serek
pieczywo
sól, pieprz

Miałam kiedyś taką fazę wbijania jajka we wszystko co możliwe i nie przypominam sobie by jakaś próba nie była godna powtórzenia. Jajko w ziemniaku na szpinaku już prezentowałam.  Z gotowaniem ziemniaków trochę się schodzi, dlatego mam alternatywę nie wymagającą czekania. Przygotowanie zajmuje dosłownie minutkę. W tym przypadku jajko wbija się w szynkę. Wiem, że brzmi to trochę dziwnie, ale zdjęcia dużo wyjaśniają.
Potrzebne są ceramiczne miseczki, które można zapiekać w piekarniku. Wkładamy do nich plaster szynki. Trzeba zatroszczyć się by szynka była spora, chodzi o duże okrągłe plastry. Na szynce kładziemy solidną łyżkę jakiegoś serka - ja dałam ziołową Ostrowię. Najbardziej pasował mi tu ser żółty, ale nie miałam, a że robiłam sobie te jajka na śniadanie to nie było mowy o wyjściu z domu do sklepu. Lenie nie chodzą rano po zakupy. Lenie kombinuję z tego co jest i dzięki temu z niekonwencjonalnych połączeń wychodzą ciekawe potrawy. Całe szczęście, że lenie są leniwi. Całe szczęście, że jestem leniem ;)
Jak mamy już porcję serka na szynce to wbijamy na to jajko, oprószamy je solą i pieprzem i wstawiamy do piekarnika. No i teraz, w zależności od tego czy lubimy bardziej czy mniej płynne żółtka, zapiekamy w 180 C. Polecam bardziej płynne. Trzeba je pilnować. Pieczenie trwać powinno około10-15 minut. Zależy to również od piekarnika. Proponuję zaglądać i sprawdzać. Zjadłam obydwa widniejące na zdjęciu okazy z kromką grillowanego razowego chleba. Było to porcja olbrzymia. Ale dzięki temu, że tak miło zaczęłam dzień to i miło się skończył. Wypróbujcie, warto!
Powodzenia i smacznego!

P.S. Chwilowy spadek mojej aktywności blogowej spowodowany jest służbowym wyjazdem ;)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz