wtorek, 12 maja 2015

FILET Z KURCZAKA DUSZONY Z SUSZONYMI POMIDORAMI I DZIKIM OREGANO


Składniki:

podwójna pierś z kurczaka
ok. 60 g suszonych pomidorów
3 ząbki czosnku
2-3 gałązki oregano
oliwa z oliwek
sól, pieprz

Bardzo lubię pomidory suszone w oliwie. Genialnie nadają się do sałatek lub jako nadzienie do roladek mięsnych. Podczas ostatniego pobytu we Włoszech przywiozłam paczkę suszonych pomidorów ale takich bez żadnej zalewy. Początkowo nie wiedziałam co z nich zrobić. Myślałam o paście, ale żeby miała odpowiednią konsystencję i tak trzeba by było dolać oliwy i zrobiło mi się ich szkoda. W końcu udusiłam je razem z piersią z kurczaka, czosnkiem i gałązkami dzikiego oregano i muszę przyznać, że warto było czekać. Oregano w takiej postaci przywiozłam z Grecji ale z braku suszonych gałązek oczywiście można użyć normalne z torebki. Przy okazji tego dania ponownie zachęcam do zworzenia sobie takich kulinarnych souvenirów. Takiego kurczaka można podać z ryżem, ziemniakami lub kaszą. A przyrządza się go bajecznie prosto. Na oliwie podsmażamy posiekany czosnek. Po chwili dodajemy oprószonego solą i pieprzem kurczaka. Kroimy go dowolnie. Można w mniejsze kawałki lub większe. Przewracamy go na drugą stronę, dorzucamy suszone pomidory i oregano i zalewamy szklanką wody. Dusimy na wolnym ogniu mieszając od czasu do czasu do momentu aż kurczak będzie gotowy ( ok, 10 - 12 minut powinno wystarczyć). Powodzenia i smacznego!






1 komentarz:

  1. Uwielbiam to połączenie! Ostatnio zamiast kurczaka, dałam schab (bo nic innego akurat nie miałam), i także smacznie wyszło. ;)

    OdpowiedzUsuń