czwartek, 12 listopada 2015

BUŁECZKI DYNIOWE Z ROZMARYNEM


Składniki:

1,5 szkl mąki orkiszowej
3/4 szkl puree z pieczonej dyni
1/2 szkl mleka sojowego (można zastąpić zwykłym lub jogurtem naturalnym)
2 łyżki oleju kokosowego (można zastąpić masłem)
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżeczka grubej soli
1/2 łyżeczki kurkumy
2 łyżeczki siekanego świeżego rozmarynu
szczypta chilli w płatkach - opcjonalnie
świeże gałązki rozmarynu - opcjonalnie

Dyniowe szaleństwo trwa! Możliwe, że jedliście dynię w tym sezonie już w każdej postaci. Ja staram się kombinować i wypróbowywać coraz to nowsze opcje. Wielokrotnie robiłam już zupy, piekłam muffinki czy pichciłam kurczakowe potrawki z dynią. Do tej pory nie robiłam jeszcze wytrawnych bułeczek.
I to był błąd!
Duży błąd.

Zjadłam je na pniu. Nie mogłam się opanować. Są pyszne! Smak dyni wymiata. Wyglądają pięknie, pachną pięknie i smakują obłędnie. Koniecznie musicie je upiec. Posmarowane masłem rozpływają się w ustach i znikają jedna po drugiej.
W misce mieszamy suche składniki (mąka, sól, proszek do pieczenia, siekany rozmaryn, kurkumę i opcjonalnie chilli). Dodajemy puree z pieczonej dyni. (zblendowana dynia pieczona z czosnkiem), mleko sojowe i olej kokosowy. Wszystko razem mieszamy łyżką. Na blachę z papierem do pieczenia nakładamy łyżką porcję masy i formujemy na kształt bułeczek. Wyszło mi 12 porcji. Na wierz wtykamy gałązkę rozmarynu (opcjonalnie). Pieczemy w 180 C przez około 30-35 minut. Odstawiamy do ostygnięcia. Powodzenia i smacznego!









2 komentarze:

  1. Osobiście zazwyczaj bardzo chętnie lubię robić w kuchni praktycznie wszystko co jest z mąki. Jak tylko pamiętam u mnie rodzinie często robiło się potrawy z mąki i w sumie na tym również się wychowałam. Teraz z miłą chęcią biorę przepisy od https://basiazsercem.pl/ gdzie mąka stanowi główny składnik. W takim przypadku mogę gotować lub wypiekać co mi tylko przyjdzie do głowy i na co akurat mam ochotę.

    OdpowiedzUsuń