środa, 9 kwietnia 2014

WIEPRZOWINA PO CHIŃSKU Z GRZYBAMI MUN I KAPUSTĄ PEKIŃSKĄ


Składniki:

1 polędwiczka wieprzowa
2 marchewki
2 cebule
1/2 kapusty pekińskiej
4-5 suszonych grzybów mun
4-5 łyżek chińskiej marynaty do mięs
1 łyżka mąki ziemniaczanej
2 łyżki oleju
siekany szczypiorek
sól, pieprz

Podróże to jedyna rzecz na którą wydajemy pieniądze, a jednocześnie wzbogacamy się. Do mojej dewizy, że kobieta nigdy nie powinna żałować pieniędzy na dwie rzeczy - książki i buty - dodaję trzecią, mianowicie podróże. Nie to, że dopiero po przejechaniu 40 tysięcy kilometrów zdałam sobie z tego sprawę, oczywiście wiedziałam już wcześniej. Zawsze nosiło mnie po świecie. Jakoś długo nie mogę usiedzieć na miejscu. I nawet ostatnio po powrocie z miesięcznych wojaży po Azji i Australii pierwsze co zrobiłam to organizacja kolejnego (majówkowego) wyjazdu. Niektórzy podróżując szukają najpiękniejszych plaż, zabytków czy widoków. Dla mnie podróże to jedzenie. Ja poznaję świat podniebieniem. Staram się próbować wszystkiego co lokalne i to nie w najlepszych restauracjach, ale na ulicznych straganach lub w lokalach, gdzie jest najwięcej miejscowych. Co ludzie jedzą i jak jedzą to najlepszy sposób na poznanie kultury i zwyczajów. Skoro mam takie podejście to nic dziwnego, że mój bagaż zamiast figurkami wypchany jest lokalnymi przyprawami, oliwami, sosami i wszystkim co się nie zepsuje w transporcie i da się przewieść. Tak było z marynatą, której użyłam do dzisiejszego dania. Jadłam coś podobnego w zatłoczonym szanghajskim barze. Nie trudno mi było zdiagnozować składniki, a dzięki tej marynacie uzyskałam smak o jaki mi chodziło. Widziałam podobne marynaty w Kuchniach Świata, więc Wy też możecie ją kupić. Przygotowania najlepiej zacząć od zamarynowania mięsa. Polędwiczkę kroimy najcieniej jak się da i mieszamy z marynatą. Wstawiamy do lodówki (najlepiej na kilka godzin). Kolejna rzecz to namoczenie grzybów mun. Postępujemy zgodnie ze wskazówkami na opakowaniu. Ja zachowuję zawsze wodę, w której moczyły się grzyby i dodaję ją później do dania. Namoczone grzyby kroimy w paski. Na oleju podsmażamy cebulę pokrojoną w piórka i marchewkę w paski. Gdy trochę zmiękną dodajemy mięso. Zwiększamy gaz by białko mięsa szybko się ścięło i cały czas mieszamy. Następnie dodajemy grzyby i grubo posiekaną kapustę pekińską. Zmniejszamy gaz i dolewamy wodę z grzybów. Doprawiamy do smaku solą i pieprzem. Uzupełniamy normalną wodą tak by całość była zanurzona. Dusimy kilka minut na wolnym ogniu. Na sam koniec wlewamy mąkę ziemniaczaną rozprowadzoną w zimnej wodzie (łyżka mąki + ok 1/3 filiżanki wody). Zagotowujemy, posypujemy szczypiorkiem i gotowe. Podajemy z chińskim makaronem lub ryżem. Spróbujcie koniecznie. Powodzenia i smacznego!





5 komentarzy:

  1. Mam pytanie czy można polędwiczkę jakimś innym mięsem wieprzowym zamienić?

    OdpowiedzUsuń
  2. Pewnie. Myślę, że kawałek szynki lub schabu też się sprawdzi. Ja zazwyczaj wybieram polędwiczki bo najszybciej się je robi ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Aaa, a mi akurat dziś chodziło po głowie coś z wieprzowiną. A to Twoje danie tak apetycznie wygląda i zrobiłam się taka głodna...

    OdpowiedzUsuń
  4. Czy na 1kg miesa podwoic skladniki? I czy sos nie jest za rzadki i ile mniej wiecej dac wody normalnej ?

    OdpowiedzUsuń
  5. Super przepis, ja robię własną marynatę ale bardzo dziękuję za ten pyszny przepis

    OdpowiedzUsuń