środa, 2 kwietnia 2014

ROLADKI Z PIECZONEJ PAPRYKI NADZIEWANE SERKIEM


Składniki:

2-3 podłużne czerwone papryki
opakowanie serka (ziołowy lub naturalny)
oliwa z oliwek
sól, pieprz

Dałam się wczoraj nabrać. I to jak! 
Przechodziłam koło straganu z warzywami i owocami, który cały zastawiony był skrzyneczkami z pięknymi, czerwonymi, hiszpańskimi truskawkami. No wyglądał cudnie. Dycha to nie majątek, a tyle kosztował kilogram, więc wskazałam skrzyneczkę, w której były moim zdaniem najpiękniejsze i rach - ciach uścisk dłoni, transakcja zakończona pomyślnie. Od razu wybrałam największą i najbardziej czerwoną i nie bacząc na to, że nie są umyte wessałam się w ten obiekt mojego uwielbienia. Gdy informacja z receptorów smakowych dotarła do mózgu nastąpił niekontrolowany wytrzeszcz oczu. Co to? Przecież widzę truskawki, a jem rzepę? Jak to? Tfu, cóż to za świństwo! Twarde, kwaśne, ohydne i smakujące jak kurz ze stuletniej piwnicy wymieszany ze zwietrzałą rzodkiewką truskawkowpodobne twory nadawały się tylko do kosza. Przestrzegam i apeluję! Nie dajcie się zwieść i nie kupujcie dostępnych teraz truskawek, przynajmniej tych hiszpańskich, sprzedawanych w skrzynkach na kilogramy. Zdecydowanie smaczniejsze są te w pojemnikach 250 gramowych. A najlepiej poczekać na najpyszniejsze na świecie nasze polskie truskaweczki. 
Podsumowując dałam się wyrolować, a wyrolowanemu roladki w głowie ;-)
O ile hiszpańskie truskawki były wstrętne, tak ich papryka smakowała wybornie. Ogólnie pieczona papryka to skarb. Do przygotowania takich roladek paprykę należy właśnie uprzednio upiec. Mnie udało się kupić podłużne papryki, ale normalne też będą dobre. Należy usunąć gniazda nasienne i pokroić je w szerokie pasy wzdłuż, pokropić oliwą z oliwek, oprószyć solą i pieprzem i wstawić do piekarnika nagrzanego do 200 C na około 15 minut. Mają być całkowicie wiotkie, a skórka powinna sama odchodzić od miąższu. Tak więc czekamy aż ostygną i usuwamy skórkę. Smarujemy je serkiem, zwijamy roladkę i przekłuwamy wykałaczką. Serek można kupić gotowy ( ziołowy lub jakiś smakowy ) lub można samemu wymieszać serek naturalny z posiekanymi ziołami, suszonymi pomidorami, oliwkami, etc. Powodzenia i smacznego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz