środa, 10 lipca 2013

TARTA NA CIEŚCIE FRANCUSKIM Z ZIELONYMI SZPARAGAMI I SEREM PLEŚNIOWYM


Składniki:

1 opakowanie ciasta francuskiego
zielone szparagi (kilkanaście sztuk)
2 jajka
2 łyżki gęstego jogurtu naturalnego lub śmietany
100 g sera z niebieską pleśnią
70 g żółtego sera (najlepiej ostrego)
świeżo mielony pieprz

Może się chwilę spóźniłam z tym przepisem, bo sezon szparagowy w sumie już się skończył, ale po prostu tak wyszło i zdjęcia przeleżały chwilę. Tak na wszelki wypadek jakby się komuś udało jeszcze kupić szparagi to gorąco polecam je w tym wydaniu. Przepis nie jest skomplikowany bo bazuje na gotowym cieście francuskim. Zaczynamy od zblanszowania szparagów. Najpierw należy ułamać im końcówki, by pozbyć się zdrewniałych części. Tam, gdzie łodyżka stawia opór i nie chce się przełamać, jest niejadalna strefa, natomiast elastyczna i miękka część łatwo się przełamuje. Najlepiej znaleźć tę granicę i tuż nad nią ułamać łodyżki. Szparagi gotujemy kilka minut w osolonej wodzie. Są specjalne garnki do gotowania szparagów (tak by gotować je na stojąco), ja nie dorobiłam się jeszcze takiego wynalazku i póki co radzę sobie gotując je rozłożone na płasko na leżąco w prostokątnej patelni grillowej. Płat ciasta francuskiego rozłożyłam na papierze do pieczenia i delikatnie zawinęłam mu brzegi (widać to na ostatnim zdjęciu). Jajka roztrzepałam z jogurtem i równomiernie rozprowadziłam po cieście. Nie miałam akurat śmietany, a był jogurt, więc z delikatną obawą czy się uda, zastąpiłam śmietanę gęstym jogurtem (udało się, więc śmiało można ciąć kalorie w ten sposób). Podgotowane szparagi ułożyłam na wierzchu. Całość posypałam pokruszonym serem pleśniowym, startym żółtym serem oraz świeżo mielonym pieprzem. Najlepiej by żółty ser był ostrzejszy w smaku. Idealnie nadają się sery typu Masdamer, Radamer - te z dziurami. Do mieszaniny jajeczno-jogurtowej nie dodawałam soli, bo sery są już wystarczająco słone. Tartę wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 200 C na około 10-12 minut. Najlepiej ją doglądać i wyjąć w momencie, gdy jest idealnie zarumieniona. Podczas pieczenia tarta rośnie w górę, a po wyjęciu natychmiast opada. Jest to całkowicie normalne. Powodzenia i smacznego!







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz