poniedziałek, 14 kwietnia 2014

RUKOLA Z AWOKADO, MINI MOZZARELLĄ I POMIDORKAMI


Składniki:

1 dojrzałe awokado
1 opakowanie mini mozzarelli
pomidorki koktajlowe
rukola
oliwa z oliwek
świeżo mielony pieprz
sól

Ostatni weekend był prawdziwym biegowym świętem. Druga edycja Warsaw Orlen Marathon nie mogła się obejść bez mojego udziału. Nie zwariowałam jeszcze całkowicie i zdecydowałam się na sobotni charytatywny marszobieg i dystans 10 km. Biorąc pod uwagę, że w tym roku jedyna aktywność biegowa jaką uprawiam to bieg do sklepu po lody to i tak było to niczym porwanie się z motyką na słońce. No ale od czegoś trzeba przecież zacząć, więc w tym biegu nie stawiałam na czas i chciałam go jedynie ukończyć. Ci co trochę biegają będą wiedzieć co przeżywałam próbując odnaleźć odpowiednią strefę startową i jaką miałam minę, gdy okazało się, że startuję niemalże z Otwocka (hihi), a rok temu tuż sprzed stadionu. No cóż nie pracowałam nad kondycją, a zawalidrogą nie chciałam być. Wystartowałam i ukończyłam w pełni usatysfakcjonowana. Jak ulał pasuje tu sławetne stwierdzenie, że nie ważne jak się zaczyna, ważne jak się kończy, bo bieg ukończyłam o ponad dziesięć minut szybciej niż się spodziewałam. Nie wiem skąd wzięłam w sobie tyle siły. Widocznie jakieś tajne pokłady energii postanowiły się uwolnić. Mimo odpowiedniego śniadania od trzeciego kilometra burczało mi w brzuchu. I to jak! Dobrze, że na mecie oprócz medali czekały banany i pomarańcze. Do domu dotarłam głodna jak wilk i musiałam koniecznie zjeść coś na szybko. A na szybko najlepiej zrobić sałatkę. Polecam taką z awokado. Awokado musi być dojrzałe, inaczej nie będzie smaczne. Kroimy je w kostkę, mieszamy z pokrojonymi pomidorkami koktajlowymi, kuleczkami mini mozzarelli oraz rukolą, następnie skrapiamy oliwą, oprószamy solą i świeżo mielonym pieprzem. Do tego kromka pysznego pieczywa. Sałatka ekspresowa, niczym zwycięzcy wczorajszego makaronu :-)
Powodzenia i smacznego!




1 komentarz:

  1. Lubię wszystkie składniki, chyba w weekend zrobię sobie podobną sałatkę.

    OdpowiedzUsuń