poniedziałek, 3 czerwca 2013

JEDNOGARNKOWE DANIE Z WIEPRZOWINY I WARZYW


Składniki:

500 g surowej szynki wieprzowej
200 g pieczarek
1/2 selera
1 pietruszka (korzeń)
2 garście mrożonych marchewek baby
2 cebule
1 papryczka chilli
natka pietruszki
liść laurowy, ziele angielskie
sól, pieprz
oliwa

Idea tego dania jest taka by w jednym garze znalazło się całe mnóstwo pyszności i jeszcze samo się ugotowało. Tak więc mięso i warzywa kroimy w grubą kostkę. Na oliwie podsmażamy cebulę i chilli (papryczkę jako jedyną proponuję drobno posiekać), dodajemy resztę warzyw (oprócz marchewki), po chwili dorzucamy mięso, mieszamy, doprawiamy do smaku solą i pieprzem. Zalewamy wodą lub bulionem, tak by wszystkie składniki były zanurzone, dodajemy listek laurowy i kilka ziaren ziela angielskiego, przykrywamy i gotujemy na wolnym ogniu. Marchewki nie dodawałam od razu ponieważ nie chciałam by się rozpadła. Dorzuciłam ją po około 30 minutach gotowania i gotowałam kolejne 15-20 minut, aż mięso całkowicie zmiękło. Każdą porcję posypałam świeżą siekaną natką pietruszki. Wyszedł taki zupo-gulasz. Powodzenia i smacznego!



3 komentarze:

  1. Zapraszam do odpowiedzi na moje pytania w nominacji Liebster Blog :) http://makewhatdoyoulike.blog.pl/?p=471

    OdpowiedzUsuń
  2. Jednogarnkowe dania rzeczywiście są bardzo smaczne, a poza tym przygotowuje się je bardzo szybko, więc to dodatkowy plus. A połączenie wieprzowiny i warzyw rzeczywiście jest bardzo smaczne. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń