poniedziałek, 4 lutego 2013

KURCZAK PIECZONY Z WARZYWAMI POD PARMEZANEM



Korzeniowe warzywa - pietruszka i marchewka - pełne słodyczy zapieczone razem z kurczakiem pod pierzynką z parmezanu i dla zaostrzenia smaku delikatnie muśnięte chilli. Oto moja propozycja, która sprawi, że docenimy te pospolite warzywa.

Składniki:

2 podwójne piersi z kurczaka
3 marchewki
3 pietruszki
6 łyżek tartego parmezanu
sól, pieprz
chilli w płatkach
oliwa

Przychodzą mi do głowy czasami takie proste pomysły, krążą po moim umyśle i nie dają spokoju dopóki danie nie wyląduje na talerzu. Z perspektywy osoby jedzącej później te pomysły muszę powiedzieć, że cieszę się, że są one takie natarczywe i nie odpuszczają, bo będąc na przykład taką pietruszka lub marchewką, jak w tym daniu, bardzo bym chciała, żeby ktoś się tak mną zachwycał i wychwalał pod niebiosa. Nie ma niby nic prostszego. Zwykła marchewka i pietruszka, a dodając odrobinę parmezanu i chilli zamieniają się w raj dla smakoszy. Wystarczy pokroić na kawałki warzywa i kurczaka. Ja starałam się by wszystko było jednakowej wielkości, wybrałam długie paski, ale kostka też się sprawdzi. Oprószyłam wszystko solą, pieprzem i chilli i skropiłam oliwą. Ułożyłam w brytfance do zapiekania, obficie posypałam startym parmezanem i wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 180 C na około 50 minut. Na osobnej blaszce upiekłam ziemniaki (można też serwować z ryżem , kaszą lub solo, jak kto woli).
Polecam taką ucztę, najlepiej jeszcze z dodatkiem jakiegoś jogurtowego sosu. Powodzenia i smacznego!





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz